Електродистрибуција Србије је на адресу својих потрошача, са доста закашњења, испоставила рачуне за утрошену електричну енергију за децембар 2023. године.
По реакцијама на друштвеним мрежама видимо и да је велики број грађана збуњен добијеним износима и да су они више него двоструко увећани.
Иако је струја поскупела многи за увећање својих рачуна криве и лош квалитет очитавања својих струјомера, до тврдњи да тих очитавања није ни било. Такође, једна од теорија које се најчешће спомиње јесте да је ЕПС свесно умањио новембарске рачуне (због децембарских избора), а да је потом тај „заостатак“ пребацио на децембар, и да су зато многи ушли у црвену зону, односно добили изненађујуће износе.
Са друге стране као један од разлога кашњења рачуна грађана ЕПС криви недавни хакерски напад, а за увећане износе хладан децембар и поскупљење струје.
Међутим, из Удружења потрошача „Ефектива“истичу да је ово проблем који није нов и сматрају да нема везе са хакерским нападом. Напомињу исто тако, да ни изговор око хладне зиме никако не стоји јер, овај спорни децембар није ни близу оштар као зима 2016/2017. године. Из тог разлога саветују потрошаче да обавезно уложе рекламацију.
Предлажу да се то уради писменим путем, мејлом, поштом или директном предајом откуцаног текста у некој од филијала ЕПС. Уз рекламацију треба да се приложи и рачун који се рекламира. И рок за одговор је осам дана.
ЕПС је дужан да да одговор по рекламацији, односно да наведе зашто се по њима на рачуну налази наведени износ за плаћање, наводе из овог удружења.