Крајем прошле године расписан је тендер за нови железнички мост у Томашевцу

Инфраструктура железнице Србије расписала је крајем децембра прошле године тендер за радове на изградњи новог железничког моста преко реке Тамиш код Томашевца.

Нови мост ће бити удаљен 12 метара од старог железничког моста из 1880. године, а који је уједно служио и за друмски саобраћај. Такође, предвиђена је и изградња новог дела пруге испред и иза моста са пројектованом брзином до 100 километара на сат.

Међутим, изградњом новог железничког моста неће бити решен горући проблем житеља Томашевца и Орловата. Наиме, од јула прошле године решењем Министарства грађевине, саобраћаја и инфраструктуре траје забрана за одвијање друмског саобраћаја на поменутом старом мосту, чиме је прекинута директна веза између житеља ова два села. Услед ове забране они су принуђени да користе алтернативни пут чија је траса дужа преко 40 километара.

Да би решили тај проблем надлежни су као решење понудили изградњу локалног пута Орловат – Ботош чији је завршетак био предвиђен за крај прошле године, као и изградњу обилазнице и новог друмског моста већ почетком ове године.

Са друге стране мештани Томашевца истичу да их радује почетак асфалтирања атарског пута Орловат – Ботош, али и истичу да они том трасом до Зрењанина морају дужим путем преко Ботоша, под условом да Тамиш не преплави ту трасу. А ако се Тамиш излије, онда је пут до Зрењанина дуг преко 50 километара.

Исто је и са становницима Орловата који када се река излије морају до Томашевца 20 километара дужим путем, а уместо доскорашњих 5 километара преко старог моста.