Компанија „Возим на струју“ Београд је уз подршку Привредне коморе Србије, Центра за менаџмент из Београда, Немачке организације за сарадњу ГИЗ, Хрватског пословног круга, Општине Чајетина, Туристичке организације Златибор и ЈП „Голд гондоле“, организовала тродневни златиборски Еко форум.
Сам догађај, а који има за циљ подизање еколошке свести на тему рециклаже и управљања отпадом, циркуларне економије, климатских промена, е-мобилности, обновљивих извора енергије, отворио је потпредседник Народне скупштине Един Ђерлек.
„Србија пуно улаже у пројекте смањивања загађења ваздуха, воде и земљишта и да се мора подизати свест грађана о екологији. Свесни смо проблема које имамо у Србији и она није једина земља која се суочила са проблемима еколошке природе, али Србија улаже значајна средства у њихово решавање“, навео је том приликом Ђерлек.
О значају подизања еколошке свести, али и о актуелном проблему са регионалном депонијом отпада „Дубока“ говорио је Милољуб Албијанић, народни посланик Здраве Србије у Скупштини Србије, који је рекао да су у Народној скупштини одржани састанци на ту тему. „И председница Града Ужица и остали представници локалних самоуправа оснивача депоније су помогли са механизацијом, а и држава са своје стране чини све да проблем буде решен. Као један одговоран човек, апелујем да проблем буде трајно решен и да се на један добар начин одлаже отпад како би људи у свим општинама које гравитирају ка депонији „Дубоко“ квалитетно живели. Средњу школу сам учио у Ужицу, волим тај град и борићу се да његови грађани живе нормалним животом“, истакао је Албијанић.
Испред организатора златиборског Еко форума утиске о почетку рада је изнела Зорана Ђорић, представник компаније „Возим на струју“, која је навела да „у односу на земље окружења, у овој области смо, можда, и напреднији. У односу на Европу јесмо у заостатку, али ако се погледа проблем инфраструктуре, ту се сви сусрећемо са сличним или чак истим проблемима“.
Електро мобилност је садашњост, није будућност, и оно што је сјајно код увођења електричних возила јесу квоте тако да можемо пратити податке о увођењу електричних возила у компанијама. У Србији имамо компанију са 300 електро возила у свом возном парку, тако да не заостајемо за другим земљама, нагласила је првог дана форума Зорана Ђорић.
(Банатски добошар/Општина Чајетина)