У организацији Color Press Grupe, највећег издавача кулинарских магазина у југоисточној Европи и под покровитељством Секретаријата за предузетништво и инвестиције Града Подгорице, у главном граду Црне Горе одржана је Регионална конференција посвећена гастрономији, вину и пиву „Food Talk Podgorica 2025“.
Ова манифестација која се од 2013. године одржава у бројним градовима региона (Новом Саду, Београду, Скопљу, Будви) је бренд који окупља најпознатија имена из света гастрономије, хотела, ресторана, винарија, пољопривредних газдинстава, као и компанија која се баве производњом и прерадом хране.
На овогодишњој конференцији о значају гастрономске понуде за развој и препознатљивост дестинације, међу бројним представницима туристичких организација, учествовала је и Туристичка организација Златибор.
О брендирању дестинације кроз гастрономију – храна као идентитет, у Музеју града Подгорице, у понедељак, 10. новембра, говорио је Владимир Живановић, директор Туристичке организације Златибор.
Живановић је током излагања представио богату традицију и јединствену гастрономску понуду Златибора, истакавши да је управо храна један од најпрепознатљивијих сегмената туристичког идентитета ове планине. Нагласио је да је Златибор данас позициониран као гастрономска дестинација која успешно спаја традицију са савременим приступом гастрономији, стварајући аутентичне укусе који прате светске трендове, а истовремено чувају дух и препознатљивост овог краја.
Златиборска гастрономска баштина, како је истакао, неодвојиви је део културног и туристичког наслеђа планине, чијем очувању доприносе бројни ресторани, етно домаћинства широм Златибора, разноврсне манифестације, као и значајни пројекти попут млекаре „Наша Златка“.
(Банатски добошар / Туристичка организација Златибор)
